tisdag 25 oktober 2016

Tvåmanna-pizza

Alla i familjen gillar ju inte lika! Jag vill gärna ha min pizza utan tomatsås och sonen vill ALLTID ha Hawaiistilen, ALLTID. Typ ganska så tråkigt kan ju jag tycka. Därför får jag oftast göra en variant och dela botten på mitten för att sedan lägga på fyllningen (mannen tar lite av varje :-). Så här kan det se ut: 


Som jag tipsat om innan så hinner man ju inte alltid göra sin egen pizzadeg och då tycker jag att den här är bäst: 

Denna kväll gjorde jag en klassisk Hawaii av ena halvan och på den ligger tomatsås, ost, strimlad rökt skinka, ananas och oregano. 
Min del av pizzan såg däremot ut så här: 

På den ligger: skivad chevré, skivat päron (conferance), ringlad honung, pinjenötter och hackad färsk rosmarin. 
Båda halvorna gräddas i ca 15 minuter i 250 grader.


Innan har jag ju skrivit om världens godaste pizza; kantarellpizzan, men denna som kommer som väldigt god tvåa! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar