torsdag 19 januari 2017

Pizzatips igen - hoppas ni inte tröttnar :-)

Hoppas ni inte tycker att jag blir alltför tjatig med mina pizzor :-). Det är ju bara så himla gott, och så enkelt och perfekt som middag mitt i veckan! Älskas av alla och färdigt på ett kick! Det är ganska bra också eftersom man kan ta lite av vad man har hemma. Denna gången blev det såklart Hawaii (as always :-) och eftersom jag hade en ananas som började se lite hängig ut blev det på färsk ananas, lite lyxigt och supergott. 
På "min" halva blev det en ensam salsiccia jag hade glömt bort i frysen och lite annat smått och gott.


Jag använde en färdig pizzadeg på surdeg och sedan Zetas pizzasås på konserv (den är god och perfekt när man inte hinner koka egen, jag gillar den eftersom den är ganska chunky).  Sedan strör jag på riven ost (det finns alltid någon ostskalk i kylen som behöver rivas). Sedan toppas Hawaii upp med strimlad skinka, ananas och oregano. 
På andra halvan körde jag samma sås och ost och sedan på med skivad tomat, klickar av salsiccian, lökringar, oregano och lite chiliflakes :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar