onsdag 7 november 2018

Bästa starten på dagen

Min bästa start på dagen är en smoothie! Man får ta lite vad man har hemma och vad som är i säsong.  Just nu är det verkligen citrussäsong här i Kina, så då frossar jag i det. Annars kan man ta lite vad man själv gillar (jag brukar vilja ha lite färsk spenat och mynta i också, men det är inte helt lätt att få tag på här, finns inte i varje butik liksom :-). Se min variant nedan. 

1 smoothie
1/2 banan
1/2 avocado
2-3 clementiner 
några centimeter riven ingefära, beroende på hur mycket sting du vill ha
1/2 pressad lime
lite vatten

Mixa allt till lagom konsistens, mer vatten om du vill ha den tunnare. Jag gillar min lite halvtjock så att den går att äta med sked, med lite cocoschips på toppen! Supergott att lägga på lite granatäpplekärnor också......nästan som att äta efterrrätt till frukost :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar