fredag 7 december 2018

Julens bästa fudge

Alltså jag säger bara jösses! Har flera gånger tänkt testa att göra Leila Lindholms fudge med enbart naturliga ingredienser som görs helt utan kokning. Måste erkänna att jag känt mig ganska så skeptisk,  men oj så god den blev. Totalt strykande åtgång och 11-åringen trodde inte på mig när jag sa att den var nyttig :-)


Ca 25 bitar
150g skållad sötmandel
1/2 tsk flingsalt
1/2 dl kokosolja
1 nypa vaniljpulver
3/4 dl lönnsirap
3/4 dl kakao

Mixa mandeln i en matberedare tills det blir ett pulver.
Tillsätt flingsalt och kokosolja och mixa slätt.
Addera vaniljpulver, lönnsirap och kakao och mixa hastigt tills det går ihop till en slät massa.
Platta ut massan på en liten plåt eller bricka med bakplåtspapper.
Kyl tills det stelnat. Ta ut och skär till fyrkanter i önskad storlek. Förvara i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar